Story of Origin

Oprichting

15 april 2003 starten Michel Rijkaart en Bas Westdijk het bedrijf Well Water in Rotterdam. De twee vrienden hebben elkaar leren kennen tijdens hun studie Small Business in Haarlem. Well Water start met een unieke missie, namelijk gebotteld water verkopen waarmee schoon drinkwater projecten worden gesteund. Onder de naam well en met als concept "water voor water" is Well Water het eerste bronwater merk (zelfs wereldwijd) dat start met cause related marketing. De missie van het bedrijf is om waarde te creƫren door te inspireren. Dat is gelukt, veel bedrijven verbinden tegenwoordig direct en indirect een goed doel aan hun product. Een ding is zeker, met Well Water hebben onze klanten "the real thing" !

Vernieuwing en verduurzaming

Tot begin 2015 heeft Well Water het goede doel Simavi gesteund, hierdoor zijn tienduizenden mensen langdurig van schoon drinkwater voorzien. In 2016 is het concept veranderd in "good for the next generation" hiermee wordt verder vorm gegeven aan de missie en zetten zij de volgende stap. Duurzaam ondernemen mag niet verzanden in producten die minder slecht zijn voor de wereld maar het moet naar producten die beter zijn voor de wereld en haar volgende generaties. Well Water investeert daarom in het herstel van de aarde en de maatschappij. Door het terugbrengen van groen, het schoonmaken van de Noordzee en het steunen van lokale liefdadigheid staat Well Water midden in de toekomst, maatschappelijk verbeterend ondernemen is de weg die uiteindelijk ieder bedrijf zou moeten nemen.

Idee

Het idee om te gaan werken met cause related marketing is bij Bas Westdijk ontstaan in 2001. Hij was toen werkzaam als marketeer bij de private bank MeesPierson waar hij begin 2000 kennis maakten met maatschappelijk verantwoord ondernemen. In mei 2002 nam hij ontslag om uit het keurslijf van de bank te komen en zichzelf de ruimte te geven om invulling te geven aan cause related marketing. Dat duurde tot oktober 2002, tijdens een reis van drie maanden via Oost-Europa naar het Midden Oosten, was het een artikel over drinkwater in een National Geographic in een hotellobby in Damascus die hem op het juiste spoor zette. Een paar maanden na zijn terugkomst in Nederland vertelde hij zijn idee aan Michel en kort daarop was Well Water een feit.

Klanten en groei

Well Water heeft een groep van zeer trouwe klanten, o.a. de natuurwinkels, Eko plaza's, diverse cateraars, hotels, overheid (landelijk en lokaal), bekende airliners (Corendon), congreslocaties en vele kleine afnemers.

Partnership

Bij Well Water ligt de focus op duurzame samenwerking en het aangaan van een sterk partnership met haar klanten. Well Water onderscheid zich door mee te denken als het gaat om keuze van de juiste duurzame verpakking, design van de labels, opslag, overslag en voorraadbeheer.

Wilt u meer informatie? Heeft u vragen?