OneWorld Water Battle gaat wateruitdaging aan

20 Okt 14 OneWorld Water Battle gaat wateruitdaging aan

OneWorld Water Battle gaat over de wateruitdaging van nu: te veel, te weinig, te vies of verstopt water. Met deze waterwedstrijd brengt OneWorld het thema Water onder de aandacht bij een breder publiek. Waterkoplopers gaan in multidisciplinaire teams de strijd aan om te laten zien hoe watergebruik in kleding, en dagelijkse keuzes Nederlanders linkt aan de rest van de wereld. Denkers en doeners kunnen zich inschrijven tot 30 oktober via oneworld.nl/water

Waterissues raken mens en milieu overal. Iedereen is tot de laatste druppel gelinkt aan de rest van de wereld: van kraanwater tot spijkerbroek en van voedsel tot megabuien. Met de Water Battle laat OneWorld zien dat iedereen er zelf iets aan kan doen. Denkers en doeners vormen samen een spannende mix om Nederlanders op te warmen voor drie actuele waterissues: Water Footprint Fashion, Rainproof (klimaatverandering in de stad) en Kraanwater. In vijf weken tijd bedenken zes teams gewaagde publieksacties die in de publieksfinale op 11 december worden gepresenteerd aan de jury. De winnende acties worden in 2015 uitgevoerd door OneWorld en partners.

Water in risicotop drie
Of het nu gaat om waterschaarste, overstromingen of vervuiling, water is wereldwijd een van de grootste uitdagingen van deze tijd: sociaal, politiek en economisch. Water staat in de risicotop 3 bij bedrijven volgens het World Economic Forum. Van frisdrank- tot auto-industrie: een ruime helft van de grote bedrijven geeft aan last te hebben van te veel, te weinig of te vies water in hun productieproces.

Waterbewustzijn alarmerend laag
Terwijl de mondiale problemen met water groot en urgent zijn, is het waterbewustzijn van Nederlandse burgers alarmerend laag – zo blijkt uit het OESO rapport (2014) naar de toekomst van de watersector. We vinden het vanzelfsprekend dat er altijd schoon drinkwater uit de kraan komt en dat we droge voeten houden. Ondanks de vele inspanningen rondom watereducatie en landelijke bewustwordingscampagnes vragen we ons niet af of wij iets te maken hebben met waterproblemen in de rest van de wereld. 98%van het waterverbruik van Nederlanders indirect, zoals het water dat nodig is om voedsel en kleding te produceren.

Toelichting op de foto bij dit artikel: Verborgen liters. In 1 kopje koffie zit 140 liter water? Waar zit hem dat in en hoe kun je water besparen? http://www.oneworld.nl/magazinearticle/verborgen-liters



Well Water

Well Bestellen?

U kunt Well bronwater bestellen via de meeste bekende distributeurs in Nederland (zoals Deli XL, Sligro, Lekkerland, Udea, De Nieuwe Band etc.).

Heeft uw leverancier onze producten nog niet in hun assortiment, neemt u dan rechtstreeks contact met ons op.

Well Water

Het pers pakket bevat:

Logo
Productfoto’s
Ansichten
Sliders

Download (.zip)

Well Water

 

Well Water Nederland B.V.
Postbus 127
2810 AC Reeuwijk

T. 0182-602425
E. info@wellwater.nl
W. www.wellwater.nl

Michel Rijkaart
Ondernemer

Bas Westdijk
Ondernemer

Well Water

 

MVO Nederland inspireert, verbindt en versterkt bedrijven en sectoren om steeds verdergaande stappen te zetten op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO). ‘Samen veranderen’ is het motto.

Ga direct naar MVO Nederland

Well Water

The press kit contains:

Logo
Productshots
Postcards
Sliders

Download (.zip)